Marathon Eindhoven - carbo loading voorbereiding

Ondanks de hardnekkige blessure aan de adductoren en de snotverkoudheid, blijf ik er in geloven. Ik moet en zal die marathon lopen zondag!
Dus gaan we verder met wat we voor ogen hadden en dat is de komende 2 dagen zoveel mogelijk koolhydraten stapelen. Een marathon voorbereiden is niet alleen het trainingsschema nauwgezet volgen, maar je moet je lichaam ook de nodige krachten geven om tijdens de marathon die beruchte en gevreesde "man met de hamer" niet tegen te komen.
Koolhydraatrijke recepten zijn echter niet zo gemakkelijk te vinden, zelfs mijnheer Google dacht dat ik iets verkeerd ingetypt had bij de zoekopdracht :)
Maar op enkele sportsites kan je wel wat inspiratie opdoen. Deze zomer kocht ik ook het sport kookboek van Stephanie Scheirlynck en dat is echt al mijn bron van inspiratie geweest om een lekkere en gezonde sportmaaltijd in functie van de trainingsdag op tafel te toveren.
Morgen start dus mijn eerste carboloading dag en die heb ik heel zorgvuldig voorbereid (remember: laat niks aan het toeval over als je een marathon wil lopen!). Het enige wat ik moet doen is onderstaand menu naar binnen werken. Het lijkt simpel, maar geloof me, 500gr koolhydraten binnen smikkelen op 1 dag is echt wel veel!

Hieronder vind je alvast een glimp van de ingrediënten van mijn ontbijt:
en van mijn drank en tussendoortjes (verspreid te verorberen over de dag):
Mijn couscouslunch staat al klaar in de frigo en het pastadiner wordt morgenavond à la minute klaargemaakt. Die foto's volgen dan morgen via Instagram.
En dit menu herhalen we dan nog eens op zaterdag, met een beetje variatie in de ingrediënten, zodat ik dan zondag als een opgeblazen Michelin manneke aan de start zal staan, klaar om de adrenaline te laten ontploffen en die marathon tot een goed einde te brengen. Finger's crossed!