Back to school = it's Cozi time!

Voilà het nieuwe schooljaar is definitief van start gegaan! De enthousiaste Lotte bij het vertrek naar school sloeg aan de drukke speelplaats plots om in een klein bang meisje, waardoor mijn moederhartje het toch even lastig kreeg.


Maar gelukkig was daar Juf Ine om alles in goede banen te leiden en 's avonds duidde Lotte op haar eerste huiswerkblaadje gelukkig de lachende smiley aan en tekende ze haar vriendjes op de speelplaats als leukste herinnering aan haar eerste schooldag.


De gloednieuwe agenda werd met trots uitgelegd en ook haar roze schrijfpotlood kreeg een plaatsje in de nieuwe pennenzak. Die zal de komende weken vlot versleten worden denk ik.


 
Nu de drukte van de eerste dagen voorbij is, is het Cozi time! Ik gebruik nu al 2 jaar de app "Cozi Family Organizer" en ik zou eerlijk gezegd niet meer zonder kunnen. Ik ben een ware planningsfreak en ik kan er dan ook enorm van genieten om een nieuw leeg jaar in te plannen en te vullen met allerhande leuke activiteiten. This is my time of the year :)

Iedereen in het gezin weet het intussen, als er iets moet gepland worden dan checkt men eerst de Cozi kalender. In deze handige app kan je (weerkerende) afspraken inplannen, voor het hele gezin of voor 1 of enkele gezinsleden, iedereen krijgt immers een ander kleurtje op de kalender. Je kan deze kalender ook per week of per maand uitprinten, zodat je die thuis kan ophangen. Wat bij ons vooral handig is, zijn de herinneringen die je kan instellen bij de afspraken en je kan eveneens aanduiden wie deze moet ontvangen. Zo vergeten we niks en heeft iedereen altijd de gezinskalender bij de hand. Afspraken bij de tandarts, schoolvakanties, verjaardagen, hobby's, echt alles zetten we er in. Naast de kalender, kan je in deze app ook lijstjes aanmaken, een boodschappenlijst bijhouden, recepten bewaren, etc. Voor grote projecten maak ik hier bijvoorbeeld een nieuwe to do lijst aan met daarin de verschillende zaken die moeten gedaan of geregeld worden. Of mijn inpaklijstje voor als we op reis vertrekken komt hier ook in, je kan dan afvinken wat je al in de valies gestoken hebt. Ook leuk is het dagboek (Journal) dat je kan bijhouden om leuke herinneringen van je kinderen bijvoorbeeld in te noteren. Je leest het, die Cozi app is echt mijn ding, ik ben fan!