Marathon Eindhoven - D-day minus 7 days

Nog 1 week en dan sta ik (eindelijk) aan de start van mijn 2e marathon, in Eindhoven deze keer! Samen met het ontvangen van mijn officieel startnummer, begint ook direct de spanning te stijgen en komt de wedstrijdstress om de hoek piepen… heb ik wel voldoende getraind… zal het niet te veel regenen/waaien/koud zijn… zal mijn blessure genezen zijn… zal ik wel voldoende uitgerust zijn… allemaal onzekerheden en allerlei rampscenario's zullen mij deze week waarschijnlijk wel een paar keer uit mijn nachtrust halen. Maarrrrrrr… ik neem me voor om iedere dag in de trein op weg naar het werk naar mijn mindfulness oefening te luisteren om wat meer tot rust te komen en de piekermolen eventjes on hold te plaatsen. En dit weekend vooral te plannen, plannen, plannen! Alles wat ik ook maar een beetje onder controle kan hebben, ga ik dit weekend minutieus gaan uitpluizen en voorbereiden.
  1. Mijn "ik ga op marathonweekend en ik neem mee" checklist opstellen. Gelukkig ben ik een lijstjesfreak en kan ik gewoon mijn vorig "marathonweekendjewegchecklist" nemen en die wat wijzigen i.f.v. de weersverwachtigen.
  2. Mijn marathontas vullen met de broodnodige energie drinkgels, bidons sportdrank en loopkledij uiteraard.
  3. Mijn weekmenu opstellen, met in het begin van de week heel gezond eten met weinig vet en weinig koolhydraten, veel water drinken en dan uiteindelijk carboloading tijdens de laatste 2 dagen. De boodschappen zullen dus straks iets langer duren omdat de voedingswaarde van elk ingrediƫnt minutieus onderzocht zal worden.
  4. De logeertas van Lotte klaarmaken en ook mijn sporttas en valies al zo veel mogelijk vullen om te vermijden dat ik op zaterdagochtend nog als een kieken zonder kop alles in orde moet krijgen.
  5. Alle nodige paperassen van reservaties, plannetjes van parkeermogelijkheden en sight seeing mogelijkheden in Eindhoven verzamelen.


Het wordt dus een druk weekend (weeral), maar anderzijds ook wel leuk om zo alles voor te bereiden. Dat zal mij in ieder geval wat meer gemoedsrust bezorgen. Dus laat het weekend maar beginnen!!!