Het relaas van een druk weekend

Er zijn soms van die weekends waar je nauwelijks de tijd krijgt om even adem te halen, wel zo eentje heb ik net achter de rug. Ik hoop dat er mij straks op het werk niemand vraagt "en goed uitgerust dit weekend" :)

Zaterdagochtend was shopping time. Niet alleen de wekelijkse boodschappen stonden op mijn to do lijstje, met vooral aandacht voor gezonde en koolhydraatrijke sportvoeding, maar ook de aanschaf van nieuwe winterlaarzen voor Lotte stond met stip aangeduid in mijn agenda. Ieder jaar doneren we immers onze versleten schoenen in ruil voor een mooie kortingsbon bij Brantano. Al heel vroeg stond ik met Lotte in de schoenenwinkel, want dan is er nog niet veel volk en kunnen we rustig kiezen en passen.  Lotte loopt namelijk graag een rondje met de nieuwe schoenen om te zien of ze goed zitten en dat lokt meestal een paar verbaasde blikken uit bij de andere shoppers. Een echt meisje hé, maar ze heeft dit jaar toch mooie laarsjes uitgekozen.
 
Daarna richting speelgoedwinkel om alvast eens te kijken wat Lotte graag als cadeau zou krijgen voor haar verjaardag. Dan kan ik de familie een verlanglijstje met foto's opsturen (zijn ze altijd heel dankbaar voor).

Tussen het schoonmaken door, heb ik dan de gezonde verjaardag traktaties voor school al even uitgeprobeerd. Kwestie dat ik de avond ervoor niet voor verrassing kom te staan en alles in de vuilbak moet kieperen. De testpersonen waren tevreden en smulden hun buikje rond. Lotte is dan alvast gestart met het versieren van de uitdeelbakjes. Ze verjaart pas op 14 oktober, dus ze heeft nog ruimschoots de tijd om alles netjes af te werken.


Sinds Lotte deze zomer een circuskamp gevolgd heeft, keek ze enorm uit naar de komst van het circus in onze stad. Zaterdagnamiddag was het dan eindelijk zover en trok ik met haar naar een echt circusoptreden. Haar ogen glinsterden toen we de tent binnenstapten en op de stoeltjes op de eerste rij plaats namen. En mij overkwam een vlaag van pure nostalgie en mooie herinneringen die zich mengden met het plezier om Lotte zo te zien genieten: de oude circustent met een oud popcorn/snoepkraam erin, de grappige clown met zijn veel te grote schoenen, de paardjes die zo hard hun best deden om de kunstjes uit te voeren, de jongleur die alle ballen netjes in de hoogte hield en ook de vuurspuwer maakten allemaal indruk op Lotte. Dit zijn de momenten die je moet koesteren. Want als mijn dochter geniet, geniet ik ook en is mijn moederhart tevreden.


Na de strijkbeurt op zondag, stond de grote kledingwissel zomer/herfst op het programma. Ik wist ondertussen wel dat Lotte in een fameuze groeispurt zit, maar dat er zoveel kleren te klein zouden zijn had ik echt niet verwacht! Gelukkig heb ik nu een goed overzicht van wat ik nog allemaal moet kopen. De te kleine kledij die nog in goede staat is probeer ik te verkopen op 2e hands en de rest gaat naar de H&M, waar je een kortingsbon in ruil krijgt.

Mijn carbo loading menuplan voor vrijdag en zaterdag is ondertussen ook afgewerkt. De nodige ingrediënten werden in huis gehaald, nu moet ik het enkel nog allemaal opeten en uitdrinken. En de marathonstress slaat verder toe wegens de hardnekkige blessure aan de binnenkant van mijn bovenbeen. Een glimp op het internet toont aan dat het om een liespijn zou gaan, een blessure die vaak voorkomt bij hardlopers. Na een telefoontje aan mijn kinesist deze ochtend, mag ik vanavond al langsgaan voor een behandeling. Nu maar duimen dat de pijn afneemt en ik alsnog die marathon kan lopen!