#Ouderzonden: luxuria


Ik ben de voorbije dagen zodanig bezig geweest met mezelf graag te zien dat ik vergeten ben erover te schrijven :)
Dit is namelijk de vraag die we de voorbije week voorgeschoteld kregen voor #ouderzonden van Romina en Annelore: jezelf graag zien en hoe breng je dit over aan je partner nu je in de eerste plaats vooral “ouder van...” bent. Voor mij gaat het nog een stukje verder, want dat “ouder zijn van...” ben ik ondertussen al gewoon, maar hoe blijf je het leuk houden als je elkaar al 10272 dagen ofte 18 jaar kent?

Wat ik belangrijk vind in onze relatie is dat we elkaar de vrijheid geven om elk ons eigen ding te doen, maar ook tijd nemen voor ons samen. Zo gaan we 1 keer per jaar met ons tweetjes op weekend, zonder de meisjes. Je hebt dat nodig als koppel, zo een beetje we-time. Zo’n weekend brengt ons altijd weer dichter bij elkaar. We worden niet constant afgeleid door kindjesaandacht, maar kunnen puur op elkaar focussen. We gaan dan lekker eten, kuieren wat rond in de stad en meestal nemen we dan ook (samen) deel aan een loopwedstrijd. Ik voel me altijd weer opgeladen na zo’n weekend, hoewel ik mijn meisjes enorm gemist heb.
 
Verder hebben we ook zo onze ritueeltjes. Tijdens de week zien we elkaar maar weinig, enkel ’s ochtends ontbijten we samen en ’s avonds vanaf 21u vinden we elkaar terug in de sofa. Daarom houden we sinds jaren de vrijdagavond vrij voor het gezin, ik noem het onze heilige avond, nobody touches that one! De werk/schoolweek sluiten we dan samen af met een aperitiefje en onze pasta party. De oudste is dan ook terug thuis van haar kotweek, dus dat maakt het extra gezellig. Ook in het weekend hebben we zo onze vaste momentjes samen: aperitiefje voor het diner en koffietje drinken na de maaltijden. We proberen ook om samen een toertje te gaan lopen, al moet manlief dan wel fameus op zijn rem gaan staan en ik een efforke doen om mijn tempo wat op te drijven. De voorbije sportvrije weken zijn dus echt al een hel geweest voor mij, als ik manlief zie vertrekken voor zo’n deugddoend looprondje in zijn strakke loopbroek, maar I’ll be back
 
En dan nog iets over mezelf graag zien, ik moet toegeven dat ik daar geen krak in ben. Ik kan altijd wel beter, dunner, smaller, sneller, etc. zijn. Ik ben dus niet rap content, maar ik heb ook niet het geduld om uren voor de spiegel te staan om mezelf op te tutten. Ik ben zo meer een “naturelleke”, what you see is what you get (ongeveer toch). Mijn dagelijkse make-up is poepsimpel: gezichtscrème, laagje foundation en een gekleurde Labello. Mascara gebruik ik zelden, met mijn tere ogen die zo gemakkelijk in tranen schieten en branderig worden laat ik dat liever achterwege. Mijn krullend haar stijl ik wel iedere dag, dus dan zie ik er toch nog een beetje deftig uit (hoop ik toch). Mijn kledingstijl is eerder casual en tijdens werkdagen business casual. Thuis is comfy koning en tref je mij aan in een losse broek of legging met een lekker lange trui erover en sneakers. Ik zal me zelden uitdagend kleden, al probeer ik wel mijn best te doen als we eens een uitje met ons tweetjes plannen. Mooie lingerie verricht dan wonderen voor mijn zelfvertrouwen (en mijn te kleine boezem), al ziet manlief mij na al die jaren nog altijd het liefst poedelnaakt. Voor hem moet ik dus geen vetrolletjes wegdoezelen, rimpels verbergen of boezem laten oppompen, yes lucky me!
Wat ik allemaal doe om mezelf graag te zien is gewoon zorgen dat ik wat tijd krijg voor mezelf. Dat houdt in dat ik voldoende slaap moet krijgen, anders word ik een kattig kreng met een kort lontje en dat is voor niemand fijn. Verder moet ik zorgen dat ik niet te veel hooi op mijn vork neem en regelmatig wat gas terug neem. Ik plan nogal gemakkelijk veel meer in een dag dan dat ik werkelijk aankan en dat kan dan voor de nodige frustraties zorgen. Om mezelf te ontspannen ga ik het liefst lopen. Dat sporten zorgt voor een opgeruimd hoofd en bezorgt mij veel energie. Dat mijn lichaam hierdoor wat strakker en beter in vorm blijft vindt mijn man natuurlijk ook fijn.
Als ik het zo allemaal overloop, ben ik eigenlijk wel een lucky girl, want na 18 jaar met veel ups en af en toe ook eens een down, is er nog steeds veel love in the air.