Start to "verbouwen"

Eindelijk, het is zover, na maanden wachten op de bouwvergunning en het treuzelen van onze aannemer, is deze laatste eindelijk langsgekomen om de aanbouw achter ons huis uit te meten (lees: koordjes te spannen). Lotte zat al dagen vol spanning te wachten op de komst van deze meneer. Ze had namelijk over de bouw van een huis geleerd tijdens de laatste weken in de kleuterklas en nu was ze toch wel eens benieuwd naar die man. Aan haar gezicht te zien denk ik dat ze toch wel wat teleurgesteld is en heimelijk een soort van tovenaar verwacht had die in hokus pokus pats onze bijbouw tevoorschijn zou toveren, maar helaas het resultaat van zijn komst is enkel een paar gele koordjes waar ze dan nog niet eens mag aan prutsen!
De vriendelijke aannemer heeft nog maar net zijn biezen gepakt, of ik schiet me al naar buiten om de omvang in mij op te nemen, "oei zal het wel groot genoeg zijn" begin ik plots te twijfelen… Manlief weet me echter gerust te stellen dat we echt wel een grote ruimte gaan bij krijgen en begint te vergelijken met de huidige ruimtes in huis. Oef ik voel me al wat meer op mijn gemak, maar zal toch maar gerust zijn als alles er staat… hopelijk tegen de eerste communie van de jongste volgend jaar… en omdat dit niet meer zo veraf is besluiten we maar om er direct in te vliegen! De zon schijnt, we hebben een extra dagje vrij en dank zij het materiaal van de vriendelijke buurman, beginnen we te boren en te graven om 's avonds uitgeput maar tevreden de put van 30 cm diep te aanschouwen, ja mannen en vrouwen we hebben goed werk geleverd vandaag! Volgend weekend staan we weer paraat om de put verder af te werken en dan kan de fundering gegoten worden.

Gele draadjes wijzen ons de weg om de fundering uit te graven...
Tot daar zal de veranda in de diepte komen
Zelfs de oudste toont zich dapper bij het zware werk
En trillen maar...
Het resultaat van enkele uurtjes graven!