#Ouderzonden: Invidia

De vierde ouderzonde gaat over jaloezie en laat ons nadenken over wat we direct van een andere ouder zouden overnemen, mochten we over een toverstaf beschikken.

De pampers, slapeloze nachten en peuterpuberteit zijn hier al enkele jaren verleden tijd. Eens je op tram 40 zit, kom je precies in rustiger vaarwater terecht. De kinderen worden kalmer (yes eindelijk!), zelfstandiger (tiens ze hebben mij niet meer iedere minuut van de dag nodig) en beginnen langer te slapen (I’m so lucky).

Waar kan ik dan nog in godsnaam jaloers op zijn?  Op niet veel meer eigenlijk, om heel eerlijk te zijn...
 
Maar als er dan toch iets is dat ik graag zou overnemen van andere ouders, dan is het wel het volgende:
 
- de kalmte en de rust die sommigen uitstralen, of lijken uit te stralen in ieder geval.

- hun ‘ik ben altijd netjes gekleed en kom precies van de kapper” look. Deze staat zo in contrast met mijn outfits en kapsel! En al zeker in het weekend als ik door de supermarkt trek om mijn wekelijkse boodschappenkar te vullen.

- hun laisser faire-stijl in de opvoeding. Ik ben eerder een strenge maar rechtvaardige mama maar deins er niet voor terug om ook eens ‘sorry’ te zeggen tegen mijn kids.

- de dag nemen zoals die komt en niet freaken als er iets ongepland tussenkomt. Zoiets kan echt mijn geduld-emmertje doen overlopen.

- hun joie de vivre en positieve ingesteldheid doorheen het dagelijkse leven. Ik leef precies altijd met de handrem op.

- het snel in slaap kunnen vallen zonder eerst een piekerkwartier te doorlopen.

Maar de chaos die de babyjaren met zich mee brachten is gelukkig achter de rug. Structuur en orde are back in the house. En waar ik de voorbije jaren zoveel nood aan had, heb ik eindelijk gekregen: me-time! Geen geklaag of gezaag dus, niks is perfect, goed genoeg is voldoende en het gras is daarom niet altijd groener aan de andere kant :)