Het Carola rokje


Er was eens een mevrouwtje dat droomde over een nieuwe rok, een hele speciale rok die aan al haar verwachtingen zou voldoen. De rok was eenvoudig, maar toch stijlvol zodat ze het als work outfit kon gebruiken. Het rokje zat bovendien heel comfortabel en hing na een uur pendelen op de trein niet vol kreuken. Het rokje was niet duur en bovenal kon de dame het zelf maken. Het rokje heette Carola.

Een wollen rokje zoals in La Maison Victor zag ik niet zo goed zitten wegens te warm en dus koos ik, op aanraden van de vriendelijke verkoopster bij Creasis, voor een zwart Punto di Roma stofje en een glitterboordstof.


Ik moet toegeven dat de aanblik van de werkbeschrijving mij toch wel met twijfels overlaadde. Want zakjes opstikken, dat had ik nog nooit gedaan. Zou ik dat wel kunnen? Ik besloot het erop te wagen en volgde heel precies, stapje voor stapje de gedetailleerde uitleg in het tijdschrift. Ik snapte niet altijd van alles de bedoeling, maar kijk na een uurtje naaien rolde daar mijn eerste rokje met zakken vanonder de naaimachine.

Yes, I did it! De droom werd werkelijkheid, want deze Carola is een toppertje.