Bye bye sweet summer holidays… welcome new schoolyear!

Het aftellen is begonnen, nog 2 keer slapen en dan kan Lotte eindelijk naar het eerste leerjaar. Ik zeg eindelijk, want ze zit al van eind juli te vragen of het nog lang duurt vooraleer de school weer begint…

Voor de 2 zomermaanden had ik een kalender in elkaar gestoken zodat ze perfect kon volgen wat ze iedere dag zou doen of wie haar zou opvangen. En dat beetje structuur heeft ze wel nodig. Dat was trouwens ook handig voor ons, dan werd Lotte tenminste niet bij de verkeerde oma afgezet :)


In juli hadden we zelf 2 weken verlof en kon Lotte ook een weekje naar zee bij opa & oma, die zomermaand ging dus heel vlot voorbij. Maar dan kwam augustus, moesten we weer aan het werk en sloeg de verveling dus toe! Gelukkig had ik 2 sportkampjes voorzien, telkens met een weekje rust tussen, want ik denk dat de oma's Lotte anders achter het behang hadden gehangen. "Ik verveel mij zo"… kwam de voorbije weken zo vaak over haar lippen gerold.

"Speel dan eens met je Barbiepoppen?" -> "maar mijn Barbiehuisje is net zo netjes en dan wordt dat weer een rommeltje"

"of met je Playmobils" -> "maar daar heb ik gisteren nog zo lang mee gespeeld"

"maak dan een mooie tekening" -> "maar ik weet niet wat ik moet tekenen"

… en zo gingen we maar door tot ze eindelijk iets vond om haar mee bezig te houden en dan was ze wel vertrokken voor een uurtje rustige spelen… oef weer een vakantiedag overleefd, weer een dagje afgevinkt op de kalender!

En dan was 'le moment suprême' eindelijk aangebroken, de zoektocht naar de GROTE boekentas voor het eerste leerjaar. Lotte keek er al weken naar uit, maar ik wou niet te vroeg gaan want anders denkt ze dat de school morgen al start, maar ook niet te laat om te vermijden dat de mooiste exemplaren al de deur uit zijn. Vorig weekend was het dan zover, met knikkende knieën en een enthousiaste Lotte stapte ik de boekentassenwinkel binnen. Keuzes maken is nu eenmaal niet haar sterkste kant… dus ik dacht dat ik uren in die winkel zou doorbrengen, maar nee hoor, mama had het goed mis, van zodra ze die roze boekentas zag, was ze meteen verkocht. En ik eerlijk gezegd ook! Ik was zo blij dat er geen Disneyfiguurtje op stond, maar dat het echt een hele mooie degelijke boekentas was die hopelijk toch een 2-tal jaar zou meegaan.

In onze gang staat er nu dus een mooie roze boekentas te blinken, klaar om gevuld te worden voor die eerste schooldag, naast de nieuwe schoentjes die haar de eerste schoolweken hopelijk moed zullen geven om die grote speelplaats over te steken.

Laat die schoolbel nu maar vlug rinkelen, we zijn er klaar voor!