My Trixie Trail working bag


May I proudly present you: my Trixie Trail working bag!

De voorbije zomerweken kroop ik geregeld achter mijn naaimachientje om een nieuwe werktas te maken. Heerlijk buiten in de schaduw op het terras met een koel drankje bij de hand. Life can be beautiful!

Een werktas dus, met veel vakjes om alles proper in op te bergen en vooral in terug te vinden. Tijdens een workshop had Katrienette mij de Trixie Trail getoond en ik was meteen verkocht. Alleen, ik vond de afmetingen ietske te klein om er mijn werksurvivalpakket in kwijt te kunnen. Ik ging te rade bij Katrienette en zij hielp mij om de juiste afmetingen van de tas en de verschillende patroondelen te herberekenen. Mijn exemplaar zou 2cm breder, dieper en hoger worden. En eureka, dit is inderdaad groot genoeg om al mijn bazaar in kwijt te kunnen.

Dit patroon van Nathalie Fynn is echt wel een toppertje. De fotohandleiding is gemakkelijk te volgen en door de vele varianten is dit geschikt voor zowel beginnende als ervaren naaisters.

Vooraan koos ik voor de variante 5 met 2 ritszakjes.



De achterkant hield ik simpel met variante 1.


De binnenkant van de tas was iets ingewikkelder, want ik wou een mooie indeling van de tas zodat ik gemakkelijk alles kan terugvinden. Ik maakte een zijzak met elastiek bovenaan over de hele breedte van de tas. Hierin komt dan mijn boek/tijdschrift. De werkbeschrijving vond ik terug in Mijn Tas 2.


Verder maakte ik ook een binnenzak voor mijn waterfles. Dat was iets ingewikkelder, maar Nathalie heeft mij hier prima bij geholpen. Initieel wou ik ook nog een parapluzakje aan de buitenkant bevestigen, maar de zwarte gaatjesstof match totaal niet met mijn blauwe glitterstof.


Oh ja en ook nog een ritszakje natuurlijk, want dat is altijd handig.



O
nderaan bevestigde ik van die voetjes om de tas niet vuil te maken.


En toen had ik nog wat van die mooie stof over en besloot ik nog een lunchtasje te maken. Zo blijft alles netjes bij elkaar in mijn Trixie Trail en kan ik dit vlot uitnemen als ik wil eten. Handig toch?




At the end: smile and take time to enjoy this moment




Patroon: Trixie Trail van Nathaly Fynn
Buitenstof: Soldeur/Wild van Stof
Binnenstof: Veritas