Een lief slaapkleedje

"Mama, al mijn slaapkleedjes zijn te kort!", wist Lotte me een paar dagen geleden te vertellen. "Oesje, echt, ge moogt eens stoppen met groeien hé", knipoogde ik haar lachend toe en dacht heimelijk bij mezelf yes kan ik weer iets naaien voor haar.

Een duik in mijn stofjesvoorraad en wat knip- en plakwerk later, lag het stofje al te friemelen onder mijn naaimachine.


Het gratis simple dress patroontje van KaatjeNaaisels heeft zijn naam zeker niet gestolen. In no time was dit kleedje klaar. Ik liet alle frullekes achterwege, want een slaapkleed dat moet niet ingewikkeld zijn en mijn Lotteke houdt niet zo van dingen die aan de binnenkant kunnen kriebelen. Keep it simple dus.

Enfin, het slaapkleedje werd direct aangetrokken en om het met Lottes woorden te zeggen: "dit zit echt zaaaalligggg!". Ook de nieuwe pink Unicorn zag dat het goed was...


en ik kreeg mijn welverdiende nachtrust.