Fotoschrift wordt travel notebook voor Australië


Wat geef je aan je dochter mee als ze voor 5 maanden naar Australië vertrekt en het moet voldoen aan de volgende criteria:
  • iets klein en licht want de valies mag maar 30kg wegen en zal al propvol zitten met kleren
  • iets dat een glimlach tevoorschijn tovert bij moeilijke dagen
  • iets waar veel fijne herinneringen aan verbonden zijn

Ik zocht en vond mijn ding bij Photobox. Het fotoschrift voldoet met zijn A5-formaat en slechts 40 pagina's zeker aan de richtlijnen "klein" en "licht". Wat ik leuk vond is dat je de voorkant kan personaliseren met een titel en foto, evenals de 40 beschrijfbare pagina’s. Ik deelde de pagina's in per week dat ze in Australië zal verblijven. Zo kan ze wekelijks bijhouden wat ze daar allemaal uitspookt, tickets inplakken of andere zaken die ze als herinnering aan haar grote studie-avontuur wil bewaren.
Familie en vrienden die haar nauw aan het hart liggen, werden opgetrommeld om foto’s te bezorgen. En neen, geen stijve geposeerde foto’s, maar selfies die mijn “kleine” meid duizenden kilometers van huis aan het lachen zullen brengen.

Alles werd in het geheim in gereedheid gebracht en plechtig overhandigd tijdens haar afscheidsfeestje. Haar traantjes en de dikke knuffel waren het bewijs dat de missie geslaagd was.

Het ga je goed daar in het verre Australië! See you back in December.