Back to school naaiproject: turnzak met binnenscheiding en ritszakje

Ik zag ze op Instagram en Facebook al zo vaak de revue passeren, al die mooie gepersonaliseerde turnzakjes, dit wou ik ook eens maken! En zo geschiedde...

Na mijn naailessen voor Dummies in 2016 en 7 maanden prutsen op mijn naaimachine, raapte ik deze zomer al mijn moed bij elkaar en begon ik aan mijn "back to school project".

Natuurlijk wou ik niet "zomaar" een turnzak maken. Ah neen, als ik ergens energie in steek, dan moet het direct aan alle eisen voldoen. En dus ging ik de uitdaging aan om een turnzak met binnenscheiding te maken, zodat de turnschoenen netjes van de kledij gescheiden blijven, en met een klein ritszakje aan de binnenkant voor het opbergen van de haarrekkers en -spelden.



Na enig zoekwerk op het internet, kwam ik deze fantastisch tutorial tegen van Handmake Mieke, gewoon perfect voor een beginnende naaister als ik!

De handleiding voor het inwerken van het ritszakje aan de binnenkant, haalde ik uit het prachtige naaiboek "Mijn tas" van Elisanna & Fynn.


De turnzak heeft zeker nog wat beginnersfoutjes, maar Lotte is alvast heel blij met het resultaat en mag straks haar eigen, gepersonaliseerde turnzak meenemen naar school!