9 tips om je communie/lentefeest deze maand voor te bereiden



Met de volgende 9 tips van de communieplanner kun je deze maand weer een stap verder komen in de voorbereidingen van het communie/lentefeest:

1. Nu de uitnodigingen de deur uit zijn, kan je eind deze maand al eens beginnen polsen bij je gasten of ze het feestje kunnen bijwonen. Op die manier kan je al starten met de tafelschikking.
Hieronder zie je de uitnodiging voor het communiefeest, dat ik zelf ontworpen en gemaakt heb via
Smartphoto . Dit ging trouwens heel eenvoudig via hun website, op een half uurtje was de klus geklaard en ik ben heel tevreden over de afdrukkwaliteit. Zeker een aanrader dus!


2. Het peter- en metergeschenk, evenals de bedankingen voor je gasten kunnen nu afgewerkt worden. Ik kan je zelfs aanraden om de geschenken al kant en klaar te verpakken. Je stopt ze in een doos en hoeft ze dan enkel nog uit te stallen de dag voor het feest.
Voor de dames in het gezelschap heb ik een kleine toilettas gemaakt, gebaseerd op het An-tasje, waarin ik dan de communiefoto ga stoppen. Voor de kinderen maak ik een tandenborstelzakje, altijd handig als ze op kamp gaan! En de heren zullen verrast worden met een mini-likeurflesje. Alles is nog volop in de maak, maar het resultaat krijg je hier later zeker te zien!


3. Stel samen met het feestvarken een cadeaulijstje op. Bij Dreamland kan je bijvoorbeeld een lijstje aanleggen en de gasten kunnen dan online, telefonisch of in de winkel hun keuze maken. Je zoon/dochter zal bovendien nog een aantal bijkomende voordelen en geschenkjes krijgen.

4. Vergeet niet je budgetplan en boodschappenlijst verder aan te vullen! Ik verzamel alle aangekochte of gemaakte spullen in een grote doos en vink telkens mijn lijstje af. Zo ben ik zeker om niets te vergeten en weet ik welke spullen ik nog moet zoeken.

5. Hebben alle gezinsleden al hun complete feestoutfit? Ontbreken er nog accessoires, schoenen of truitjes? Stel dit dan zeker niet tot de laatste week uit, maar plan nog een shopdagje in.

6. Vergeet je je afspraak bij de kapper niet te maken?

7. Nu het menu definitief vastligt, kan je ook al beginnen met het ontwerpen of bestellen van de menukaartjes. Bij Tadaaz kan je bijvoorbeeld gebruik maken van hun ontwerpen en een leuke foto van je zoon of dochter toevoegen om er een persoonlijke toets aan te geven.
Ik heb me op Pinterest laten inspireren door het "happertjesspel" voor het ontwerpen van het menukaartje. De template en uitleg over hoe je dit zelf kan maken vind je binnenkort op mijn blog! Hieronder alvast een sneak peek van het eerste ontwerp:

8. Nu de natuur zo mooi in bloei staat, is het ideale moment aangebroken om de communiefoto's te nemen. Zo heb je nog ruim de tijd om de perfecte foto uit te kiezen en de communiekaarten te laten drukken. Je kan natuurlijk ook enkele foto's gebruiken om je menukaarten, bedankingen, huis & tafel te versieren.

9. Bekijk je lijstje voor de tafeldecoratie en feestversiering nog eens grondig. Je hebt nu nog de tijd om zelf creatief aan de slag te gaan en op zoek te gaan naar dat ene gadget dat je feesttafel compleet zal maken.

Veel plezier de komende weken!