My dreams for 2017


Sommigen noemen het "goede voornemens", al lijkt het mij vreemd om slechte voornemens te gaan bepalen, anderen noemen het "bucket list". Ik hou het liever bij "My dream list" voor 2017, en dit niet alleen omdat dit beter past bij mijn blognaam :)
 
Ik beschouw mijn droomlijst namelijk als de brief die elk kind ieder jaar opnieuw aan Sinterklaas schrijft en waar het nachten over droomt en naar verlangt om al dat speelgoed te krijgen. Een droom geeft je namelijk iets leuks om naar uit te kijken, om over te mijmeren als je even in je gedachten verzonken bent. Maar het maakt ook energie in je los, een boost om je droom om te zetten in een doel en te gaan voorbereiden, tot in de puntjes te plannen en uit te werken zodat je droom dit jaar ook werkelijkheid wordt. Zoals John Maxwell het mooi verwoordt:
"Goals may give focus, but dreams give power"

Hier zijn ze dus, mijn droomwolkjes voor 2017:


My healthy dreams:
  • Be mindful: het is nu al 2 jaar geleden dat ik een cursus Mindfulness volgde en ik heb daar veel bijgeleerd en vooral stilgestaan in het nu-moment. Ik wil dit jaar terug mijn mindfulness opstarten door dagelijks eventjes 15 minuten te mediteren op de trein met de ingesproken tekst van mijn mindfulnesslerares (mijn medepassagiers denken dan dat ik gewoon aan het slapen ben terwijl ik naar muziek luister). Daarnaast wil ik proberen om ook thuis weer regelmatig tot rust te komen en te genieten van het NU moment en af te stappen van mijn snelheidstrein.
  • Get enough sleep: dat zal geen gemakkelijke uitdaging worden. Ik ben van nature iemand die minimum 8 uur slaap nodig heeft om uitgerust aan de slag te kunnen gaan. Maar op werkdagen moet ik om 5u10 al uit de veren om te pendelen naar Brussel en aangezien ik 's avonds vaak pas om 19u00 thuiskom, lukt het mij meestal niet om tijdig in mijn bed te kruipen, laat staan 8 uren te kunnen slapen! Als jullie een oplossing weten, deze is meer dan welkom!

My sporty dreams: in deze categorie zijn er 3 genomineerden, die eigenlijk allemaal met elkaar gelinkt zijn om het ultieme hoofddoel te kunnen bereiken, namelijk het uitlopen van een marathon in minder dan 4 uren en deze keer zonder overbelastingletsels op het einde van het trainingsschema. Mijn droom was eerst om deze marathon in Berlijn te gaan lopen, maar wegens onze verbouwing en een communiefeest (veel kosten dus), heb ik vastgesteld dat Berlijn te duur wordt en heb ik dus de droom verplaatst naar Amsterdam.
Maar om dit te kunnen realiseren moet ik eerst werken aan:
  • Een betere lichaamsstabiliteit, door bijvoorbeeld 2 keer per week een core stability training te doen;
  • Meer stretchen omdat ik anders een stijve tante blijf;
  • Een halve marathon lopen binnen 1u55, dan ben ik goed voorbereid op de marathon en heb ik nog wat marge om te vertragen in de 2e helft van de wedstrijd;
  • Een 10 kilometer wedstrijd lopen in 48 minuten, dit zou volgens de experten nodig zijn om de marathon in minder dan 4 uur te kunnen uitlopen;
  • 5kg gewicht verliezen om scherp te staan op D-Day en geen overtollige kilo's te moeten meesleuren, maar als ik zoveel ga trainen dan denk ik dat het gewichtsverlies automatisch zal volgen, op voorwaarde dat ik mij niet op massa's koolhydraten stort.
My blog dream: boost my blog! Mijn blog startte ik vorig jaar in juli op, helemaal onervaren. We zijn nu 6 maanden verder en er moet nog heel wat werk verzet worden om ge├»nteresseerde volgers te verzamelen. Ik ga proberen om 2 keer per maand een kwalitatieve en leuke tekst te posten over mijn reilen en zeilen en ook de layout van mijn blog te verbeteren. Ik wil niet zomaar ellenlange teksten zetten, maar ga eerder voor interessante tips & tricks die andere mensen kunnen inspireren. Jullie tips zijn zeker welkom voor een beginneling als ik! Ik wacht dan ook vol ongeduld op het nieuwe blogboek van Kelly Deriemaeker...

En dan tenslotte mijn slogan voor 2017:

Het wordt vast en zeker een druk maar heel leuk jaar!!
Let's do it!


Reacties

Populaire posts