Mijn Mathildeke

Hoe leuk zou het zijn om eens je eigen handtas te kunnen maken? Zo eentje die voorzien is van een rits en waarvan je zelf de stoffen kan kiezen zodat die perfect combineerbaar is met je outfits. Wel ik kan het je al verklappen, het is megacool-super-gigantisch-fantastisch-tof !


Ik volgde afgelopen zaterdag de workshop van Katrienette bij Toverstof in Destelbergen en kwam 's avonds moe maar trots thuis met mijn Mathildeke. Zelfs manlief vond dat het netjes gedaan was en dacht al dat ik gaan shoppen was in Gent. Maar neen hoor, deze hier had de Mathilda 2 helemaal zelf gemaakt, dank zij de fantastische begeleiding van Katrien. Stap voor stap heeft ze ons door het naaiproces geloodsd, ieder op zijn eigen tempo en met de nodige uitleg waarom je bepaalde handelingen zus of zo moest doorvoeren. Naast de uitleg in het boek "Mijn Tas 2", kregen we nog een extra handleiding van Katrien met alle details die ze tijdens de workshop vertelde.


Aangezien ik deze tas vooral in de lente en zomer wil gebruiken, koos ik voor een roos kunstleer gecombineerd met een kleurrijk stofje.

En om de onderkant van de tas netjes te houden, werden er nog voetjes in gestopt.



Ik denk dat er nog een winterse Mathilda zal volgen in het najaar!


Patroon: Mathilda 2 uit het boek Mijn Tas 2
Stoffen gekocht bij Toverstof in Destelbergen
Workshop door Katrienette