Say hello to “Pola”, my first maxidress



De voorjaarscollectie in de derde editie van het naaimagazine Fibre Mood is een schot in de roos. Zo’n schoon modellekes, echt, ik kan er deze keer niet aan weerstaan. Het tijdschrift wordt direct bovenop mijn wishlist van #makenine2019 gekatapulteerd. 
Aangezien ik niet zo’n grote madam ben, tref je geen enkele maxi jurk aan in mijn kledingkast. Maar de Pola jurk gaat daar vanaf nu verandering in brengen!
Het is een heerlijk zwierig jurkje, met veel bewegingsvrijheid. Het onderste deel heb ik wel iets korter gemaakt want anders reikt de jurk tot aan mijn schoenen.

Ik heb de jurk ook gevoerd want de stof bleek iets te transparant te zijn, al vond mijn man dit geen probleem 😂
De zakken liet ik achterwege, ik vond ze overbodig bij deze jurk. En mijn knoopsgatenvrees heb ik ondertussen ook overwonnen. Ik begin dat zelfs plezant te vinden om te naaien, halleluja!



Het patroon en de werkbeschrijving van Fibre Mood zijn heel gedetailleerd. Deze naaister is dus ook fan geworden van dit tijdschrift!

Voila, dit is dus mijn Pola, mijn eerste maar zeker niet mijn laatste maxi jurk.

Patroon: Pola van Fibre Mood