Kate dress workshop bij The Sewing Loft



De Kate dress van Sew over It stond al een tijdje op mijn verlanglijst te blinken, maar het idee alleen al dat ik in mijn eentje coupenaden moest stikken én een kraag én een verborgen knoopsgatbeleg in elkaar steken bezorgde mij nachtmerries.  Dus toen ik ontdekte dat The Sewing Loft deze workshop organiseerde, moest ik geen 2 keer nadenken om mij hiervoor in te schrijven. OK, ik moest er een lange verplaatsing voor over hebben, maar dit was het zeker waard. Deze naailoft is heel mooi ingericht, met grote ramen en veel daglicht die voor een rustige atmosfeer zorgen. De lange werktafel nodigt je direct uit om je neer te vlijen tussen alle mooie stofjes die uitgestald staan. En dan is er natuurlijk Magali, die je met een stralende glimlach ontvangt en je direct op je gemak stelt. Ze is gecertificeerd Burda lesgeefster en ze leert je alle trucjes die je nodig hebt om je stofje om te toveren in een prachtig kleedje.

En zo geschiedde ook op 14 februari, Valentijnsdag ❤

Nadat iedereen zich rond de lange werktafel geïnstalleerd heeft, leidt Magali ons stapje voor stapje door het naaiproces van de Kate dress. We starten in de voormiddag met de moeilijke stukken van de jurk, want dan zijn we nog fit en helder van geest:
  • de coupenaden, waarbij ik het traceerwieltje en carbonpapier leer kennen (eindelijk weet ik waarvoor dit dient) en zo mooie coupenaden leer stikken;
  • het verborgen knoopsgatbeleg;
  • de kraag, die hier en daar toch licht gevloek opwekt en menig tornmesjes naar boven haalt.
Na een heerlijke lunch en een lekkere kop koffie storten we ons op het afwerken van de splitten in het rokgedeelte, het inzetten van de blinde rits en het maken van de knoopsgaten. De verdere afwerking van de jurk heb ik thuis gedaan. Het resultaat zien jullie hieronder. Deze hobbynaaister is tevreden met het resultaat 👩.




Ik heb heel veel bijgeleerd tijdens deze workshop. Het zijn soms die kleine trucjes die het naaien leuker maken en de afwerking net iets perfecter. Het was een boost voor mijn naaizelfvertrouwen!


Stof: Modal lichtblauw (The Sewing Loft)
Patroon: Kate dress (Sew over it)
Workshop: The Sewing Loft