Ik heb nog nooit... de loperseditie

Iedereen kent dit populaire drankspelletje wel "ik heb nog nooit..." waarbij je een shotje moet drinken telkens als je al iets gedaan hebt. Wel, Lien en Karin lanceerden de loperseditie van dit spelletje en schotelen de loopfanaten onder ons enkele grappige en interessante vragen voor. Benieuwd naar mijn resultaten?



IK HEB NOG NOOIT...

een teennagel verloren tijdens het rennen
Tijdens het rennen niet neen, maar wel enkele weken na mijn marathon in Eindhoven. Geen mooie teentjes in sandalen hier 😏

de weg verloren
Gelukkig nog nooit, maar ik stippel dan ook altijd netjes op voorhand mijn looproute uit.

meer dan een uur op de loopband gelopen
Een uur is echt te lang en veeeel te saai! Geef mij maar liever een loopje in de frisse buitenlucht.

in de bosjes geplast
Oh ja, en ook tussen de struiken, in het veld tussen de maïs, achter een elektriciteitscabine, ...

5 kilometer gelopen
Yes en de eerste keer was ik zo fier op mezelf!

10 kilometer gelopen
ja ja

een halve marathon gelopen
Eveneens en dit is ondertussen mijn favoriete afstand geworden.



een marathon gelopen
Vorig jaar liep ik mijn eerste marathon in Antwerpen, gevolgd door een najaarsmarathon in Eindhoven. Dit jaar staat Amsterdam nog op het programma.



een schuurwonde gehad
Af en toe aan mijn bovenbenen als ik mijn hele korte loopbroek durf aan te trekken.

gesmolten zonnecrème in mijn ogen gekregen tijdens het lopen
Ja en amaai dat prikt!

een val gemaakt tijdens het lopen
Neen gelukkig nog nooit.

de top drie gehaald tijdens een wedstrijd
Toen ik in de lagere school zat, ben ik eens derde geëindigd tijdens een veldloop. Nu ben ik eerder een diesel die traag maar gestaag verder loopt. Tijdens een wedstrijd vind ik niks fijner dan even tijd te maken om op al die kleine kinderhandjes te plakken in het voorbijlopen. Die smoeltjes kijken dan zo happy 🙌

een stop moeten maken omdat iemand de weg vraagt
Al meerdere keren helaas en ik vraag mij telkens weer af waarom men dit nu net aan mij vraagt, ik was juist zo goed op dreef...

gehuild tijdens een run
Oh ja, bij mijn eerste marathon in Antwerpen vorig jaar toen ik samen met mijn man en dochtertje over de finish liep. Ik was helemaal ontroerd toen ik mijn kleine meid zag want ik had totaal niet verwacht haar daar te zien. Met dank aan de grote zus trouwens, die samen met mijn papa aan kilometer 35 stond, want ze had stiekem de grootouders kunnen overhalen om naar Antwerpen af te zakken. Love my girls!!!


gestopt om water of eten te kopen onderweg
Nee ik heb tijdens mijn lange duurlopen altijd eten en drinken mee.

gedacht: aah, die vieze geur, dat ben ik!
Oh dat ben ik dus echt 🙈

een bruin kleurtje gekregen, puur door te lopen!
Ja, inclusief een wit polsbandje, witte sokken en loopshort.

andere dingen afgezegd om te gaan rennen
Shhhhtttt niet verder vertellen hé.

een vakantie gepland vanwege een wedstrijd
Dat is hier thuis zelfs een gewoonte geworden!

twee voeten met blaren gehad
Ja zeker na de marathon.

een wedstrijd gelopen als training
Oh ja en zeker als tempo test.

gepraat met iemand die je niet kent tijdens een wedstrijd
Ja met die mevrouw die me de weg vroeg :)

gelopen met je doel/pace op je handen/armen geschreven
Ook ja, gelukkig delen ze nu veelal polsbandjes uit tijdens wedstrijden.

gerend met mijn hond
Ik heb geen hond dus dan gaat dat moeilijk hé. Tellen kindjes ook mee?


gerend in de regen
Ja hoor, in lichte regen, felle regen, noem maar op.

gerend in de sneeuw
Een heel kort stukje, want was veel te glad.



een vriend/vriendin overtuigd om mee te doen aan een wedstrijd.
Oeps, ja, sorry girls! Ben altijd veel te enthousiast als ik over mijn marathon vertel 😊

zelf overtuigd om aan een bepaalde race mee te doen
Oh ja en de schuldige was mijn man. "Als je ooit een halve marathon binnen de 2 uur kan lopen, ben je klaar voor een volledige", zei hij 2 jaar geleden. Tja, kijk dat komt er van hé, nu kan ik niet meer stoppen met lopen.

geld betaald voor de foto's van de wedstrijd
Ja maar enkel als het hele mooie foto's zijn en de wedstrijd een speciale betekenis voor me had.

een selfie gemaakt tijdens het lopen
Uiteraard!



een wedstrijd gelopen in het buitenland
Tot nu toe enkel in Nederland, maar er staan nog een paar mooie marathons op mijn bucket list!

wilde dieren tegen gekomen bij het lopen
Is een rat ook een wild dier?

verkleed een wedstrijd gelopen
Nee, nog niet en lijkt me ook niet echt praktisch met al dat zweet...

een blessure gehad
Helaas al enkele, maar gelukkig niks ernstigs.

gelopen met een 'running buddy'
Oh ja al meermaals met mijn 'running husband', als hij een herstelloopje wilt doen... Maar meestal loop ik alleen, ideaal om mijn hoofd leeg te maken en in de flow te geraken.

Resultaat: 28 punten!